
AGENCIA MANACORNOTICIAS 23/06/2026 - 10:24:33 | ![]() ![]() |

![]() | La campanya neix en un context marcat per un increment molt significatiu dels consums d'aigua registrats durant les darreres setmanes en diversos municipis del Pla |
LA MANCOMUNITAT PLA DE MALLORCA IMPULSA LA CAMPANYA "SENSE AIGUA, NO HI HA PLA" DAVANT L'INCREMENT DEL CONSUM D'AIGUA ALS MUNICIPIS DEL TERRITORI. La Mancomunitat Pla de Mallorca ha posat en marxa la campanya de sensibilització "Sense aigua, no hi ha Pla", una iniciativa destinada a fomentar l'estalvi d'aigua i conscienciar la ciutadania sobre la importància de protegir els aqüífers que abasteixen els municipis de la comarca.
La campanya neix en un context marcat per un increment molt significatiu dels consums d'aigua registrats durant les darreres setmanes en diversos municipis del Pla. Les dades de seguiment dels serveis municipals han detectat episodis de consum extraordinari que han arribat a superar àmpliament la capacitat de producció habitual dels pous d'abastiment.
Aquesta situació ha provocat una pressió creixent sobre els aqüífers subterranis, la principal font d'aigua dels municipis del Pla de Mallorca. Els informes tècnics també han constatat una disminució dels nivells d'aigua en alguns pous i una reducció de la seva capacitat de producció, fet que reforça la necessitat d'actuar amb responsabilitat i anticipació.
La campanya "Sense aigua, no hi ha Pla" vol fer visible una realitat sovint desconeguda: l'aigua que arriba a les llars, als negocis i als serveis municipals prové dels aqüífers que hi ha sota el nostre territori. Es tracta d'un recurs limitat que necessita temps per recuperar-se i que és essencial per garantir el subministrament present i futur.
A través de diverses publicacions informatives a les xarxes socials, la campanya explica de manera clara i visual conceptes com la capacitat dels pous, l'evolució dels nivells dels aqüífers, els efectes dels consums punta o la importància de reduir els usos no imprescindibles de l'aigua. La iniciativa inclou també el "Repte dels 100 litres", una acció participativa que convida la població a reflexionar sobre els seus hàbits quotidians i a adoptar petites mesures d'estalvi que, sumades, poden generar un impacte positiu significatiu. Des de la Mancomunitat Pla de Mallorca es fa una crida a la col·laboració de tota la ciutadania per contribuir a reduir els consums no essencials durant els mesos d'estiu i garantir així la sostenibilitat dels recursos hídrics del territori. Perquè, sense aigua, no hi ha Pla.


- Coalició PER MALLORCA reivindica una Mallorca sense discriminacions en el Dia de l'Orgull LGTBI+
- El Tendedero: Visita al nuevo edificio ambulatorio del Hospital de Manacor; Día del Orgullo; Candidatos en MÉS-Esquerra, PP, PSOE, VOX, AIPC, EMBAT, Fons/Lladó, Pedro Durán, Alvise, Sumar/Podem/EU
- La Coral de Montlliri cierra los Concerts a Palau
- La Misericordia acoge el espectáculo “El día que murió David Bowie” del ciclo «Principal a la fresca»
- El PP de Balears se suma a l'Orgull para reivindicar la libertad y los derechos de las personas LGTBI
- Sant Llorenç des Cardassar: II Feria Nocturna de sa Coma, que tendrá lugar el próximo 22 de julio, el plazo de inscripción permanecerá abierto hasta el día 12/7/2026
- El Consell de Mallorca convoca ayudas por valor de 375.000 € para mejorar la autonomía de las personas mayores, se pueden solicitar hasta el 27 de julio y cubren gastos de material movilidad
- Fiestas del Carmen de Porto Cristo: 7 de julio a las 19:30 horas Batucada Contratemps que dan el inicio. A las 20:00 horas Pregón, en esta ocasión a cargo de “Jostissi de Carreró” y el miércoles 8 Concierto
- Concentració de l'ASM amb motiu del 250è aniversari de la independència dels Estats Units
- Baleares cierra su participación como territorio invitado en los Premios Vinari con 32 galardones, Vino de la Tierra Mallorca, (DO Pla i Llevant), (DO Binissalem), Menorca, Ibiza y Formentera
2


























Sí
No



















