
cpermallorca 22/06/2026 - 12:44:46 | ![]() ![]() |
Coalició PER MALLORCA exigeix la compareixença del president del Consell pel cas Bestard
La formació reclama un Ple extraordinari perquè el president expliqui per què ha intentat donar per tancada la polèmica sense aclarir totes les contradiccions i dubtes existents
Coalició PER MALLORCA ha registrat una petició de convocatòria d’un Ple extraordinari del Consell de Mallorca perquè el president de la institució comparegui públicament i doni explicacions sobre la seva actuació en relació amb el cas del presumpte ús indegut de vehicles oficials per part del vicepresident segon i conseller de Medi Ambient, Medi Rural i Esports, Pedro Bestard.
Per a Coalició PER MALLORCA, el més greu d’aquest assumpte ja no són únicament els fets que afecten el vicepresident, sinó la decisió del president del Consell d’intentar donar el cas per tancat sense haver aclarit totes les contradiccions i dubtes que continuen existint.
Un president que davant uns fets tan greus no exigeix totes les explicacions necessàries, no depura responsabilitats i no promou un debat polític transparent davant el Ple està faltant al deure d’exemplaritat que exigeix el càrrec.
La seva actuació posa seriosament en dubte el seu compromís amb la transparència, el bon govern i la rendició de comptes. Els mallorquins esperen un president que fiscalitzi els seus càrrecs públics, no un president que es conformi amb explicacions insuficients i intenti tancar un cas que continua generant dubtes polítics i ciutadans.
El president ha actuat més com a protector dels seus càrrecs que com a garant de la integritat de la institució.
Quan apareixen indicis d’un possible ús inadequat de recursos públics, la prioritat ha de ser defensar la credibilitat del Consell de Mallorca i no protegir determinats responsables polítics. El pitjor missatge que es pot transmetre a la ciutadania és que no passa res quan encara queden moltes preguntes sense resposta.
Per aquest motiu, Coalició PER MALLORCA ha sol·licitat la convocatòria d’un Ple extraordinari perquè sigui el mateix president qui comparegui davant la ciutadania, expliqui les decisions adoptades i assumeixi les responsabilitats polítiques que li corresponen.


- Manacor: Coalició per Mallorca denuncia la incompetència del govern de Miquel Oliver i la manca de voluntat negociadora del PP al Consell. Obres encallades, convenis pendents i milions d’euros compromesos
- CAEB ofrece colaboración al Govern y reitera la necesidad de impulsar nuevas medidas ante la escalada de la inflación
- PIMECO INFORMA DE NUEVAS AYUDAS DEL FOGAIBA PARA LA CONSERVACIÓN Y MEJORA DE EXPLOTACIONES AGRARIAS
- El comerç de Manacor et convida al concert de Manu Guix. Les persones que facin compres al petit comerç entre el 13 i el 20 d’octubre podran aconseguir entrades que tendrà lloc el 13 de novembre a l’Auditori
- Editorial: El caso del Matadero de Manacor representa uno de los fracasos más graves de la gestión municipal de los últimos años, tanto por su impacto económico como por sus consecuencias para el sector ganadero
- Visita a Ariany (Joan Ribot alcalde) para conocer la realidad turística del municipio, para mejorar las rutas cicloturísticas y excursionistas, así como los espacios urbanos y los servicios públicos
- El GOB reclama una Llei agrària que garanteixi el futur de la pagesia sense comprometre la protecció del territori
- L'Ajuntament de Santanyí i la Conselleria d'Agricultura Visiten la Fàbrica de Formatges Grimalt
- LA “7ª COPA DEL MUNDO DE TIRO CON HONDA 2026” PUEDE ATERRIZAR EN LA ISLA DE FORMENTERA
- Tot a punt per al Felanitx Tech Weekend “on la tecnologia, la innovació i la diversió no tenen límits”. Aquest cap de setmana 17 i 18 d’octubre en el Centre d’Educació Secundària Es Lledoner












































