
3salutmental.com 23/06/2025 - 11:30:13 | ![]() ![]() |

Estepa Teatre estrena "Els jardins salvatges" al Teatre de Manacor
L’obra es podrà veure per primera vegada aquest dijous 26 de juny a les 12 i a les 19 h
Atenció a mitjans Dia: dijous 26 juny 2025
Hora: 11.30 h
Lloc: Teatre de Manacor (Av. Parc, s/n, 07500 Manacor)
Estepa Teatre estrena “Els jardins salvatges” aquest dijous 26 de juny al Teatre de Manacor amb una sessió a les 12 i una altra a les 19 h. Una obra valenta i colpidora escrita i dirigida per Manel I. Serrano Servera, que neix del dolor compartit per la pèrdua d’una actriu i companya d’Estepa, i de la voluntat de tot el grup teatral de retre un sentit homenatge a la seva memòria amb una poderosa reflexió sobre el dol, la vida, el suïcidi i el destí.
La història d’“Els jardins salvatges” ens transporta a una casa envoltada de natura salvatge, on conviuen dues famílies separades en el temps però unides pel dolor. A través d’un esperit que cerca el seu moixet i una cartera amb una carta per a Estepa Teatre, els destins es creuen i es confronten, obrint la porta a una trobada màgica i sanadora.
Aquest projecte ha estat concebut com un procés creatiu i terapèutic alhora, en el qual cada persona participant ha aportat el seu món interior per construir una història col·lectiva amb emoció i sentit.
Una dramatúrgia intensa i simbòlica, plena de metàfores i veritats punyents, que posa la mirada en les experiències humanes més profundes amb una gran bellesa escènica. La posada en escena compta amb un acurat treball de vestuari, escenografia i attrezzo a càrrec de Teresa Riart, i la gran feina de Carme Serrano com a ajudant de direcció.
El muntatge és interpretat de forma magistral per Nena Perelló, M. Antònia Alzamora, Carme Serrano, Agustí Garcia, Miquel Nicolau, Bernabé Bogliaccini, Consuelo López, Joan Genovard, Teresa Riart, Encarna Valera, Miquel Gomila, Maria Bel Llaneras, Arcen Torres i Esther Sierra.
Amb aquesta obra, Estepa es consolida en el panorama cultural balear unint teatre i salut mental i fa una passa més de la mà d’una mirada empoderadora i sense paternalismes, i un text i dramatúrgia sense complexos que van molt més enllà del teatre amateur. L’objectiu és trencar estigmes i alhora crear espais d’expressió, reparació i alliberació a través del teatre social.
Estepa Teatre
Estel de Llevant va ser pioner a les Illes Balears quan el 2002 va posar en marxa un taller de teatre per a persones participants, els seus familiars, voluntaris i professionals. Avui, aquell obrador és un veritable grup teatral amb una vintena d’obres representades sota la companyia d'Estepa Teatre.
El grup ha participat en diversos festivals de teatre, com per exemple el Festival Internacional de Teatre i Arts Escèniques de Salut Mental, que cada any se celebra a Barcelona, o el Festival Internacional d'Arts Escèniques s'Illo de Santanyí.
Estepa compta en l'actualitat amb la direcció de l’escriptor, creador i dramaturg Manel Ismael Serrano (Son Servera, 1977). Serrano, autor de “Vos llegim un conte com volem!”, ”Helpo” i diverses obres d’Estepa Teatre, compta amb trajectòria en l’àmbit literari i teatral amb títols com: Jutipiris, Alícia massa gran i massa petita (ASSITEJ-España), «Primera Sesión» (Estrenada a Madrid) i Victòria (Festival Píndoles de Catalunya) entre d’altres. També ha escrit dues sèries de televisió amb el col·lectiu de creadors «La nueva sangre».
Estel de Llevant
Estel de Llevant és una entitat sense ànim de lucre de Manacor. Des de 1997 treballa per garantir els drets i les oportunitats de les persones amb algun diagnòstic de salut mental i els seus familiars, fomentant la seva autonomia a través de diversos serveis, programes i projectes, que cada any acompanyen a prop de 300 persones al Pla i Llevant de Mallorca i les seves famílies.


- El PP Balears vota en contra de la proposición de ley de Vox y defiende su propia iniciativa para blindar la vehicularidad del catalán y el castellano
- Inca presenta els actes de la setmana gran del Dijous Bo 2025. La Fira de Mallorca comptarà amb 8 km d’exposició i 300 paradetes, es commemoren 150 anys de l’arribada del tren a la ciutat
- El Consell reclama al Estado los 230 millones del Convenio de carreteras para las variantes de Inca, Artà, Campanet, Alqueria Blanca, rotonda de la Rafa Nadal, Porreres/Felanitx, Campos/Colonia de Sant Jordi
- Detienen a un varón en Manacor por amenazas y cortarle el agua y la luz a los moradores de una infravivienda, el dueño un marroquí, había sido sancionado antes por el Govern
- Baleares mantiene su fortaleza laboral (-6,1%) en un mes de octubre integrado en la temporada alta. 28.100 nuevos contratos, 17.555 indefinidos y 10.545 temporales
- LISTA FORBES DE LOS 100 ESPAÑOLES MÁS RICOS
- Una segunda sentencia del TSJB vuelve a insistir en que la Consejería de Educación debe garantizar que haya suficientes centros escolares públicos que impartan enseñanza bilingüe
- Inicio de las obras del proyecto de planta de generación fotovoltaica en las instalaciones municipales del Matadero de Manacor, con una subvención de 1.768.612 €, de 481,525 kW
- Gala del concurso autonómico de IB3 “LALALA” el domingo 9 de noviembre participa una paisana nuestra de Manacor, la cantante Montse Roig Bou, que ha generado una gran expectación
- El Govern inicia la gratuidad del transporte escolar para el alumnado de Formación Profesional a partir del curso 2026-2027, se suma a los alumnos de Bachillerato, ESO y Primaria








































